Des de l’assemblea en defensa del CSOA Cals Flares fem aquest comunicat per expressar la nostra postura respecte a les negociacions que s’estan donant entre l’Ajuntament d’Alcoi i la SAREB arran de la suspensió del desallotjament previst per al passat u de desembre.

L’Ajuntament, inicialment sense consultar amb nosaltres, comença unes negociacions amb la SAREB i ens ofereix el següent pacte: cedir l’espai a l’AAVV del Partidor, que serien els nous gestors de Cals Flares i pagar a la SAREB un lloguer de 600€ durant quatre anys o fins que aquesta venguera l’immoble.

La SAREB és coneguda com el banc dolent, però en realitat és una immobiliària d’actius tòxics, és a dir tot allò que els bancs no poden vendre. La SAREB és la major immobiliària de tota Europa i actualment especula amb l’habitatge i té milers d’habitatges buits repartits per tot l’estat. Aquesta entitat ha rebut més de 1.600 milions d’euros públics i diferents préstecs avalats per l’estat, mentre cada any té pèrdues de centenars de milers d’euros, és a dir que en última instància serà l’estat qui acabe pagant. Un nou rescat bancari encobert.

Aquest pacte està lluny de ser una solució, és un pacte que beneficia a una entitat que desallotja famílies amb mancances econòmiques, i que atorga sous estratosfèrics als seus directius mentre malbarata milers d’euros públics.
Si no fora per l’oferiment de l’ajuntament, Cals Flares difícilment podria ser llogat o comprat.
Per a nosaltres és important donar una alternativa real a la mancança d’espais culturals i d’espais d’oci que no estiguen marcats per les lògiques consumistes. Però també ho és lluitar contra l’especulació urbanística i entitats que s’enriqueixen negant-nos les necessitats més bàsiques. És per aquests motius que no podem acceptar que la SAREB reba més diners públics, diners de tothom.

Després de tots aquests anys de conviure amb l’AAVV a l’espai de Cals Flares tenim una bona relació amb aquesta i ens han fet saber que comprenen la nostra postura contrària a pagar-li un lloguer a la SAREB i ens donen suport amb la nostra decisió, juntes seguim fent barri i volem deixar clar que l’espai de Cals Flares sempre estarà disponible per a les necessitats de l’AAVV del Partidor. Així com obert a les propostes del veïnat que seguisquen els principis d’autogestió i assemblearisme.

Com vam dir a la manifestació, l’ajornament del desallotjament acaba el dia 20 de desembre, ens trobarem en la mateixa situació d’abans, enfrontant-nos a una ordre de desallotjament, però als carrers hem pogut comprovar que tenim el suport de molta gent, i que totes juntes podem organitzar-se i lluitar inclús en les circumstàncies sanitàries en les quals ens trobem i això ens anima a seguir lluitant i a tractar d’aturar el desallotjament de l’espai.
Durant tot aquest temps a Cals Flares hem posat els nostres esforços multitud de persones i col·lectius per a fer activitats i difusió de la lluita social, construint alternatives culturals i treballant col·lectivament.

Cals Flares és un centre social okupat i autogestionat, ho ha sigut durant 13 anys i volem que seguisca sent-ho. Volem un espai viu i combatiu i no deixarem de fer activitats i crear punts d’encontre socioculturals i oberts per als barris i les persones que els habitem.